Günlük Akış

Felsefimizin günlük akışa yansımasında en önemli rolün öğretmenlerimizde olduğunun bilinciyle tüm çalışanlarımız ile birlikte bir takım olmaya çalışıyoruz. Öğretmenlerimizin her birinin bireysel farklılıklarını kabul ederken bilgi, istek ve çabayı ortak dil haline getirmeye çalışıyoruz. Çocuklara olan sevgiyi temel alarak üzerine amatör profesyonellik inşa etme çabası içerisindeyiz. Öğretmenlerimiz için de öğrenmenin, araştırıp sorgulamanın vazgeçilmez olması temel ilkelerimizden. Bu doğrultuda günlük akıştan koparak özel zamanlar yaratıp öğrenmeye, araştırmaya vakit yaratıyoruz. Öğretmenlerimizin her çocuk için bireysel yaklaşımını desteklerken öğretmen başına çocuk sayısını sekizin üzerine çıkarmıyoruz.

Tutarlı olan günlük programımızda önceden bildirilmeyen hiç bir değişikliğin olmaması, çocuğun kendini rahat ve tanıdık bir ortamda hissetmesini sağlayarak bağımsızlığını ve dolayısıyla özgüvenini destekliyor. Günlük programı böyle destekleyici bir ortamda sunabilmek amacıyla her sınıfın fiziksel donanımı özenle düzenlenmiştir.

Günlük akışta çocuklarımızı farklı deneyimler ve malzemeler ile karşılaştırmayı hedefliyoruz. Geliştireceğimiz kavramları ilgi çekebilecek, aynı zamanda farklı gelişim alanlarını kapsayabilecek kadar zengin konuların içine yerleştiriyoruz.

Orman Anaokulu uygulamamız kapsamında çocuklarımızı her hava şartında her gün 2 saat bahçede ve yine her hava şartında haftada bir gün 2 saat ormanda olmasını sağlıyoruz.


PANO ZAMANI

NEDİR?
Haftanın rengi,şekli,sayısı,günü, hava durumu… Sınıflarımızdaki renkli, resimli tahta panolarla güne “merhaba” diyoruz.

NEDEN?
Sıklıkla karşılaştığımız, anlamlı ve eğlenceli olanı daha kolay öğreniyoruz. Her sabah bir rengi, şekli, sayıyı, haftanın gününü oyuna katıyoruz.

NASIL?
Renk ve tema ile ilgi çekici kendi üretimimiz panolar ile farklı oyun stratejileri karışıyor. El ele tutuşarak daire oluşturabilir miyiz? Haftanın sayısı kadar zıplayalım.. Pazartesi Pandalarına yemeklerini versek…

NE KADAR ZAMAN?
On dakika


cember

ÇEMBER-SORGULAMA

NEDİR?
Her haftanın teması kapsamında “ne, nerede, nasıl, neden, kim” gibi sorularla bir konuyu inceliyoruz. “Tema” düşünce üretebilmek için araç olarak kullanılır.

NEDEN?
Düşünce üretimi sırasında her bir beyin hücresi bir diğeri ile bağlanarak “sinaptik bağ” kuruyor. Bu ağ yapısı yetişkinlikteki alt yapıyı oluşturmakta.

NASIL?
Erken çocukluk dönemi “Somut, elle tutulanın, gözle görülenin önemli olduğu bir dönemdir. İlgi ve merak yaratabilmek için malzemeye ihtiyaç vardır. Bu ilgiyi yaratabilecek ortamın oluşması öğrenme sürecinin verimini arttıracaktır. Sınıflar zaman zaman bir ormana, zaman zaman bir araba tamirhanesine, uzay gemisine dönüşebilir. Dev yapraklar, sallanan hayvanlar, (fıskiyeler yardımı ile) yağan yağmur ile “Yağmur Ormanları’ içerisinde “ Burası nasıl bir orman? Burada hangi hayvanlar yaşar?

NE KADAR ZAMAN?
Yirmi dakika yarım saat


zipzip

HAREKET VE OYUN

NEDİR?
Motor gelişim doğum anında başlar ve ömür boyu devam eder. Çevre ile iletişime geçen çocuk önce bedeni ile varlığını ortaya koyar, gücünü ifade eder. Zaman içerisinde ihtiyaçlarını karşılamak ve hedeflerine ulaşabilmek için hareketlerini planlar hale gelir. Kas kullanımını iki kategori altında toplayabiliriz. “Büyük Kas Hareketleri- Bedeni kullanma” ve “Küçük Kas Hareketleri- Obje kullanma”

NEDEN?
Şehirdeki kapalı ve kısıtlı alanlardaki teknolojik yaşam bedenin kullanımını gittikçe daha limitli hale getirmektedir. Hareket etmenin doğal bir eylemden çıktığı günümüzde amaçlı ve hedefli olarak büyük kas ve küçük kas kullanımı desteklenmelidir.

NASIL?
İçten gelen bir isteğe, ilgiye veya ihtiyaca cevap vermek amacı ile hareket ettiğimiz anlar “zamanın nasıl akıp geçtiğini anlamadığımız” oyunun içindedir. Amacımız hareketi bir senaryonun içerisine yerleştirerek gerçekleştirmektir. Topu potaya atmak yerine elmayı römorka atmak oyunsal hareket bakış açımızı oluşturmaktadır.

“NE KADAR ZAMAN?”
Yirmi dakika


resim

YARATICI SANAT

NEDİR?
Farklı malzemeler ile bir amaç doğrultusunda bir araya gelme sürecidir. Malzemelerin incelenmesi ve süreç sonuçtan önceliklidir.

NEDEN?
Okul öncesi dönemde sanat çalışmaları, içten gelen enerjinin dışa vurumu, hayal gücü, çözüme yönelik düşünme becerilerini geliştirmek adına, vazgeçilemez bir süreçtir.

NASIL?
Öğretmenler tarafından planlanan bir proje kapsamında farklı malzemeler beş duyu ile incelenir. Her çocuğun kendi bireysel incelemesine fırsat tanıyabilecek bollukta ve nitelikte malzeme ve süre temini esastır. Malzemelerle deneyim sanat çalışmalarının esasını oluşturur. Süreçte karşılaşılan her türlü zorluk “problem çözme” adına fırsat olarak görülür ve çocukların çözümlerine yer açılır.

NE KADAR ZAMAN?
Yirmi dakika, yarım saat.


EĞLENCELİ KAVRAM

NEDİR?
Haftanın temasına uygun renk, şekil, sayı, gruplama, sıralama, bütünün içinden parça arama, labirent gibi çalışmaları içerir.

NEDEN?
Yaşamın içerisinde karşılaştığımızı öğrenmemiz daha kolay olmakta. Kavramları öğretme yoluna gidersek ileriki yaşları beklememiz daha doğru olabilir ancak oyunun içerisinde kavramsal gelişimi desteklemek gelişimi rahatlatacaktır. Bütünü parçaya bölme, parçadan bütüne ulaşma gibi becerileri destekleyebilme fırsatı yaratır.

NASIL?
Haftanın teması ile bağlantılı olarak kavramsal projeler gerçekleştiriyoruz. Zürafa beneklerinin siyah olmasını istememiş. Sarı ve mor benekli zürafa acaba nasıl olacak. Yolda arabalar sıra olmuş bir üstü açık bir üstü kapalı gibi.

“NE KADAR ZAMAN?”
On beş, yirmi dakika


MİNİ PROGRAMI

NEDİR?
Çocuklar çevrelerindeki yetişkinlerin ilgi ve merakla baktıklarına ortak olma eğilimindedirler. Mini programında drama ve aktif deneyimleme ile bakış açımızı “Yaşadığımız Evren”, “ Dünyadaki İnsanlar ve Yerler”, “ Bugün ve geçmiş” gibi konularla sürdürmekteyiz.

NEDEN?
21.Yüzyılda bilgi kolaylıkla ulaşılabilir bir hale gelmiştir. Kişiye düşen merak etmek, araştırmak ve çaba sarf edebilmektir. Çocuklarımızın evrene, nesnelere, yaşamlara olan ilgisinin ilk tohumlarını oyunun içine yerleştirmekteyiz.

NASIL?
Haftanın her günü ayrı bir “Mini” gerçekleştirmekteyiz.
“Mini Dünya” da her hafta bavullarımızı toplayarak bir ülkeye gidiyoruz. 4 hafta o ülkedeyiz.
“Mini Tarih” Bugünden farklı olanı inceliyoruz. “Anadolu’nun Eski Sahipleri” drama programı
“Mini Fen” Deneylerle eğleniyor gözlem yapıyoruz.
“Mini Çevre” Toprak, su ve hava ile birlikteyiz.
“Mini Güvenlik” Her temaya bir kez de güvenlik açısından bakıyoruz.

NE KADAR ZAMAN?
Yirmi dakika, yarım saat.


MÜZİK

NEDİR?
Müzik ve hareket iç içe geçmiş durumdadır. Müzik çalışmalarını çeşitli ezgilerin dinlenmesi, fark edilmesi, ritim yaratılması, şarkı söylenmesi ve ritmin hareket ile eşlenmesi olarak adlandırabiliriz.

NEDEN?
Erken çocukluk döneminde müzik ve ritme içten gelen bir yönelme mevcuttur. Çevredeki sesler ilgi uyandırır ve taklit edilmeye başlanır. Müzik sağ ve sol beyni aktive eden önemli bir olgudur.

NASIL?
Klasik, caz, opera, pop, enstrümantal, etnik müzik… Her hafta farklı bir müzik dinliyoruz. Ritim çalışmalarımızın temelini “Orff” oluşturmaktadır.

NE KADAR ZAMAN?
Yirmi dakika, yarım saat.

 

Eğitim programlarımız ile ilgili bilgi almak ve bizi tanımak için randevu tıklayın.